Veelgestelde vragen

Snel een antwoord op jouw vraag

Hieronder vind je het antwoord op veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op!

Is het zeker dat artikel X op mijn auto past?

Je kunt het juiste artikel zoeken op basis van je kenteken of je autotype. Mogelijk worden er verschillende varianten van hetzelfde artikel voor je auto opgegeven. Onderscheid kan worden gemaakt in bijvoorbeeld bouwjaar, motorcode of chassisnummer. Indien je niet zeker bent kun je contact opnemen met team autopartswinkel.nl.


Wat is de levertijd van artikel X?

Bij het desbetreffende artikel staat een indicatie van de verzend- of afhaaldag. Indien je zekerheid wil over de levertijd kun je contact opnemen met team autopartswinkel.nl


Is er garantie van toepassing op artikel X?

Op alle artikelen is fabrieksgarantie van toepassing. Klik hier voor meer informatie.


Op welke artikelen is statiegeld van toepassing?

Statiegeldartikelen zijn onder meer; remklauwen, dynamo’s en startmotoren. Indien er statiegeld van toepassing is wordt deze aan je berekend. Bij je bestelling wordt een retourformulier en retourzegel toegevoegd. Met behulp van het formulier en de zegel kun je de statiegeldartikelen gratis retourneren en wordt het statiegeld teruggestort op je rekening.  


Wat is het telefoonnummer?

085 – 902 1200

Team autopartswinkel.nl staat voor je klaar op:
Maandag tot en met vrijdag van 08.00 – 18.00 uur
Zaterdag van 08.30 – 16.00 uur


Wat is het e-mailadres?

info@autopartswinkel.nl

Op je e-mail krijg je op werkdagen uiterlijk binnen 24 uur reactie.


Wat is het chat (WhatsApp) nummer?

06 1 524 524 0

Op je WhatsApp-bericht wordt zo snel als mogelijk gereageerd. Klik hier om een app te sturen.


Op welke wijze kan ik een klacht indienen?

Indien je een klacht hebt kun je dit per e-mail verzenden naar info@autopartswinkel.nl. Hier wordt binnen 24 uur op gereageerd. Team autopartswinkel.nl wil er alles aan doen om je tevreden te houden.


Hoe verloopt het bestelproces?

Het zoeken van het juiste artikel kan eenvoudig op basis van je kenteken, autotype of artikelnummer. Na het vinden van het juiste artikel kun je deze toevoegen aan de winkelwagen, je gegevens invullen en veilig betalen via je eigen bankomgeving. Vervolgens wordt je bestelling naar je opgestuurd of kun je deze desgewenst afhalen.


Wanneer wordt mijn bestelling in behandeling genomen?

Pas wanneer de betaling is geslaagd wordt je bestelling definitief in behandeling genomen. Wanneer je een factuur hebt ontvangen per e-mail is de betaling geslaagd en is je bestelling in behandeling genomen.


Wat houdt ‘Inloggen’ in?

Je kunt kiezen om een account aan te maken. Een account heeft een aantal voordelen, namelijk het eenvoudig terug kunnen zoeken van bestelling en voertuigen. Daarnaast kun je hier eventuele retourzendingen aanvragen en hoef je niet bij iedere bestelling opnieuw je gegevens in te voeren.


Hoe zijn mijn eerdere bestellingen zichtbaar?

Je bestelling kun je terugvinden op de pagina van je account. Daar kun je ook de voertuigen zien waarvoor je eerder onderdelen hebt gezocht.


Op welke wijze kan ik een bestelling annuleren?

Zolang je nog niet hebt betaald is je bestelling niet in behandeling genomen. Pas wanneer de betaling is geslaagd en je de factuur hebt ontvangen is je bestelling definitief. Indien je na betaling je bestelling alsnog wilt annuleren kun je contact opnemen met team autopartswinkel.nl.


Welke betaalwijzen zijn er?

Je kunt je bestelling betalen per iDeal, PayPal, MisterCash of bankoverschrijving.


Kan ik contant betalen op de afhaallocatie?

Op het afhaalpunt kan je niet contant betalen. Je bestelling kan daar enkel worden afgehaald na ontvangst van een afhaalbericht per e-mail.  


Welke verzendwijzen zijn er?

Je bestelling kan worden verstuurd naar een gewenst adres binnen Nederland of België. Daarnaast is het mogelijk om je bestelling af te halen op het afhaalpunt in Oss.


Op welke wijze kan mijn bestelling worden gevolgd?

Voordat een bestelling het magazijn verlaat krijg je een e-mail met hierin de track & trace code. Deze is nog dezelfde dag na 20:00 uur actief en zo kun je jouw bestelling volgen. Klik hier om je track and trace code in te voeren.


Wat zijn de verzendkosten binnen Nederland?

Gratis verzending voor bestellingen vanaf €49,-
€5,95 verzendkosten voor bestellingen tot €49,-

Let op!
Voor artikelen langer dan 1,20 meter dient een koerier te worden besteld. Indien van toepassing staat de koerier vernoemd bij de betreffende artikelgroep. De kosten hiervan zijn €24,95

Accu’s worden beperkt bezorgd. Bezorging is alleen mogelijk in het postcodegebied 5200 tot en met 5400. Je kunt je accu ook afhalen op het afhaalpunt.


Wat zijn de verzendkosten naar België?

Gratis verzending voor bestellingen vanaf €149,-
€5,95 verzendkosten voor bestellingen tot €149,-

Let op!
Voor artikelen langer dan 1,20 meter dient een koerier te worden besteld. Indien van toepassing staat de koerier vernoemd bij de betreffende artikelgroep. De kosten hiervan zijn €24,95

Accu’s worden beperkt bezorgd. Bezorging is alleen mogelijk in het postcodegebied 5200 tot en met 5400. Je kunt je accu ook afhalen op het afhaalpunt.


Kan ik een ander afleveradres gekozen kiezen in plaats van het factuuradres?

Tijdens het invullen van je gegevens kun je kiezen voor een afwijkend afleveradres. Indien je de factuur al hebt ontvangen en het adres wilt aanpassen kun je contact opnemen met team autopartswinkel.nl.


Wanneer wordt mijn pakket thuisbezorgd?

Op de dag dat je bestelling wordt verstuurd krijg je per e-mail een bericht met daarin de track and trace code. Na 20.00 uur kun je je bestelling volgen met behulp van de track and trace code en je postcode. Klik hier om te kijken wanneer je pakket wordt bezorgd.


Wat te doen als ik een onjuist artikel / onjuiste hoeveelheid heb ontvangen?

Indien je een verkeerd artikel of een verkeerde hoeveelheid hebt ontvangen neem dan contact op met team autopartswinkel.nl. Er wordt voor gezorgd dat je zo snel mogelijk het juiste artikel of de juiste hoeveelheid ontvangt.


Wat zijn de openingstijden van het afhaalpunt?

Het afhaalpunt in Oss is geopend op:
Maandag tot en met vrijdag van 08.00  – 18.00 uur
Zaterdag van 08.30 – 16.00 uur


Wat is het adres van de afhaalpunt?

Het adres van het afhaalpunt is:
Parallelweg 20
5349AD Oss


Kan ik artikelen retourneren op het afhaalpunt?

Het is mogelijk om je artikelen te retourneren op de afhaallocatie. Je dient eerst de retourzending aan te vragen via je persoonlijke account, daar kun je aangeven dat je het graag op het afhaalpunt wilt retourneren.


Kan ik mijn artikel retourneren?

Indien je een onjuist artikel ontvangt kun je dit artikel retourneren aan autopartswinkel.nl. Het artikel mag geen montagesporen bevatten en dient in originele (onbeschadigde) verpakking te worden geretourneerd. Het aanvragen van een retourzending kan eenvoudig via je persoonlijke account.


Op welke wijze dien ik een artikel te retourneren?

Het retourneren van artikelen verloopt in zeven stappen. Klik hier om de retourprocedure te bekijken.


Hoe lang duurt de terugbetaling na mijn retourzending?

Na ontvangst van je retourzending wordt het geretourneerde artikel beoordeeld. Vervolgens krijg je een e-mail met daarin een ontvangstbevestiging. Binnen zeven dagen na ontvangst van de ontvangstbevestiging wordt het bedrag teruggestort op je bankrekening.


Wat zijn de kosten voor het retourneren van onjuiste artikelen?

Afhankelijk van de reden van retourneren, kun je de artikelen gratis retourneren. Nadat je de retourzending hebt aangemeld binnen je persoonlijke account krijg je bericht over de wijze van retourneren en de eventuele verzendkosten.